Problemy z Windows lub Office, jak je rozwiązać?

System Windows to najbardziej powszechny system operacyjnych w naszych komputerach. W wielu przypadkach jest już preinstalowanym systemem i instaluje się automatycznie przy pierwszym uruchomieniu komputera po zakupie. Tu mam na myśli laptopy i notebooki. Dużo większą dowolnośc w wyborze systemu mamy w komputerach na zamówienie (składakach).

Nie jest to system idealny i też są z nim problemy. Czasami wynikają z problemów ze sprzętem, oprogramowaniem ukłdowym tzw. driwerami oraz samymi błędami windows lub office.

W wielu przypadkach problem możemy rozwiązać sami przy pomcy wiedzy z internetu. Możemy też zapytać znajomych. Czasami jednak problem jest bardziej skomplikowany i nie możemy sobie z nim poradzić. Nie możemy znaleźć rozwiązania w internecie i na stronach wsparcia samego Microsoft. Warto wtedy zadzwonić do specjalisty, profesjonalisty kto zna się na tym systemie bardziej od strony zaplecza i zajmuje się naprawą komputera i systemu windows.

RetailDemo

Jako przykład problemu chciałem pokazać jedno z rozwiązań dla klienta. Klient zgłasza problem, że zakupił w Microsoft licencje na Office 365. Wcześniej jednak miał zainstalowany Office 365 w wersji demo, która się zakończyła. Niby problem żaden, rejestruje się w microsoft, wprowadza klucz na stronę swoich produktów, instaluje nową licencjonowaną wersję i może pracować. A tu niespodzianka. Program mimo ponownej instalacji i rejestracji cały czas jest w wersji demo i ma ograniczone funkcjonalności. Naprawa systemu, odinstalowanie ponowne office 365 i czyszczenie systemu nic nie pomaga. Klient jest wkurzony bo zapłacił kasę i nie może korzystać z oprogramowania.

A rozwiązanie jest dość proste, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić. Błąd wynika z samego Microsoft i polega na pozostawieniu w rejestrze zapisów z poprzedniej wersji Office. Wystarczy wejść do rejestru i zmienić zapis jednego z klucza. Wchodzimy do rejestru regedit, przechodzimy w drzewie do poniższego węzła

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Licensing

Zmieniamy wartość klucza RetailDemo z 1 na 0.

Zamykamy rejestr i uruchamiamy Office365. Wtedy już wszystko działa prawidłowo.

Przestrzegam jednak przed samodzielną zmianą i zalecam ostrożność. Uszkodzenie rejestru może spowodować, że komputer więcej nam się nie uruchomi. Dlatego przed zmianą czegokolwiek lepiej zrobić kopię zapasową rejestru.

Usługi Informatyczne

Polecam jednak skorzystać z usług firm świadczących usługi informatyczne , które takie problemy potrafią rozwiązać. Nie wszystko jest takie proste jak napisałem. Czasami wymaga to więcej czasu i znacznie bardziej skomplikowanych działań, aby zapewnić lub przywrócić funkcjonalność naszego systemu lub oprogramowania.

about author

admin

admin@exigen.pl

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.